Özgeçmiş

Prof. Dr. Ümit ATABEK

Doğum yeri ve tarihi: Sinop, 28.05.1955.
web: www.umitatabek.blogspot.com 
Telefon: 0 532 3063617

Lisans: Ortadoğu Teknik Üniversitesi İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi Bölümü,1979.

Yüksek Lisans: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı,1982.

Doktora: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Siyaset Bilimi Anabilim Dalı, 1991.

Doçentlik: Üniversiteler Arası Kurul, Basın-Yayın Tekniği Anabilim Dalı, 1995.

Yabancı dil: İngilizce

AKADEMİK GÖREVLER
Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, 1980 (Araştırma Görevlisi).

Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, 1994 (Yardımcı Doçent).

Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi,1994 (Dekan Yardımcısı).

Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Basın Yayın Tekniği Bilim Dalı, 1995 (Doçent).

Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, 1998 (Gazetecilik Bölümü Başkanı).

Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi (Gazi Magosa-KKTC), 2001 (Misafir Öğretim Üyesi ve Gazetecilik Bölüm Başkanı).

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2002 (Profesör).

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2002 (Gazetecilik Bölüm Başkanı ve Dekan Yardımcısı).

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2005-2008 (Dekan).

Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2009-2020 (Dekan)

AKADEMİK İLGİ ALANLARI
İletişim Teknolojileri, İletişim Araştırmaları Metodolojisi, İletişim Ekonomi Politiği.


YAYINLAR ve BİLDİRİLER

Atabek, Ü. (2024). Türkiye'de Bilgi İletişim Sektöründe Güncel Gelişmeler. İktisat ve Toplum Dergisi. Ağustos. Link 

Atabek, Ü. (2024). Yapay Zekanın Ekonomi Politiği ve Türkiye'ye Etkileri. 5. Uluslararası Medya Çalışmaları Sempozyumu: Yapay Zeka Çağında İletişimin Geleceği. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi. 29-31 Mayıs 2024. Antalya.

Atabek, Ü. (2024). The New Stage of Capitalism: Data Driven Explotation Order. 11th. International Communication Days: Digital Inequality & Data Colonialism Symposium. Usküdar University. 15-17 May 2024. Istanbul.

Atabek, Ü. (2023). Yeniden Üniversiteyi Düşünmek: "Türkiye Yükseköğretim Alanının Yeniden Yapılandırılması Çalıştayının Sonuç Raporu" Eleştirisi. Akademik Bilinç: Akdeniz Üniversitesi Öğretim Elemanları Derneği Bülteni. Sayı: 25.

Atabek, Ü. (2023). Türkiye'de Medya Endüstrisi: 1950 ve Sonrası. İçinde Ömer Faruk Çolak (ed.) Yüzyılın Ekonomisi. 4. Cilt. Ankara: Efil Yayınevi, 467-490.

ŞENDUR ATABEK, G. & ATABEK, Ü. (2023).  Representing the guests: How Russians are portrayed in Antalya local media. World of Media  Journal of Russian Media and Journalism Studies (2), 46-63.

Atabek, Ü., Özşarlak, P. & Atabek, G. Ş. (2021). Akademik örgütlerde dedikodu ve söylentilere yönelik algılar. Yükseköğretim Dergisi. doi:10.2399/yod.20.514008

Atabek, Ü. & Alikılıç, Ö. (2020). Online Pressrooms: Journalists’ Expectations from Public Relations Practitioners Concerning Online Media Relations. Romanian Journal of Communication and Public Relations. 22(3), 65-83.

Atabek, Ü. (2020). Twitter'da Yerel Siyasal İletişim: Türkiye’de İki Farklı Tarz. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi. 33, 32-54.

Atabek, G. Ş. & Atabek, Ü. (2020). How are Media Technologies Experiences Remembered? Conceptual Maps from Oral History Narrations of Turkish Media Professionals and Media Consumers. 17th International Symposium Communication in the Millennium: CIM 2020.

Atabek, G. Ş. & Atabek, Ü. (2020). Techno-Cultural Narrations: How did the Media Technologies Impact Social Life in Turkey? Online Journal of Communication and Media Technologies. 10(4), 1-10.

Atabek, Ü. (2020). Tarihten Geleceğe İletişim Teknolojileri. Ankara: Siyasal Kitabevi. Link

Atabek, Ü. Atabek, G. Ş. & AYVAT A. G. (2020). Mothers’ perceptions of substance addiction: A research design forcomponents of a public communication campaign. Addicta: The Turkish Journal on Addictions7(1), 21-28.

Atabek, Ü. ve Atabek, G. Ş. (2019). Türkiye’de Gazetecilik Literatürü:1992-2018 Yılları Arasında Yayımlanmış Makaleler Üzerine Bir İnceleme. Akdeniz İletişim (31), 710-732. https://doi.org/10.31123/akil.534400

Atabek, Ü. & Atabek, G. Ş. (2019). Turkish Communication and Media Policies as Reflected in Government Programs: A Historical Analysis between 1923 and 2014. 2nd International Conference on Cultural Informatics, Communication Media Studies CICMS 2019. Mytilene, Greece.

Atabek, G. Ş. & Atabek, Ü. (2019). Consumer perceptions towards dairy products: Effects of mass media. Online Journal of Communication and Media Technologies. 9(2). https://doi.org/10.29333/ojcmt/5762 

Atabek,  Ü. (2018). İzmir Büyükşehir Belediyesi Medya İlişkileri, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Stratejileri, içinde İlhan Tekeli (der.) İzmir Modeli Çalışmaları: Yönetim Stratejileri, İzmir Akdeniz Akademisi.

ATABEK Ü. (2017) Matbaadan Bilgisayara: Türkiye'nin İletişim Tekknolojileri Serüveni, içinde Korkmaz Alemdar (der.) Türkiye’de Kitle İletişimi: Dün-Bugün-Yarın Cilt 1.  Gazeteciler Cemiyeti, Ankara.

ATABEK Ü. (2017). Günümüzde İletişim Teknolojileri, içinde Korkmaz Alemdar (der.) Türkiye’de Kitle İletişimi: Dün-Bugün-Yarın Cilt 1 Gazeteciler Cemiyeti, Ankara.

ATABEK Ü. (2017). Yeni Medya ve Gelecek, içinde Korkmaz Alemdar (der.) Türkiye’de Kitle İletişimi: Dün-Bugün-Yarın Cilt 2 Gazeteciler Cemiyeti, Ankara.

ATABEK, Ü. & ATABEK G. Ş. (2017). Labor, Capital and Nature: A Textual Network Analysis of TRNC Government Programs (1983 and 2013). In T. İlter, H. Aliefendioğlu, N. Kara, P. Behçetoğulları, Y. Arslan, M. Ersoy, A. D. Atay (ed.) If You Wish Peace, Care for Justice. CRCP: Fourth International Conference in Communication & Media Studies, 19-21 November 2014, EMU, TRNC-Famagusta. s. 141-148.

ATABEK G. & ATABEK Ü (2015). “Images of Turkish Universities: A Study on University Print Advertisements”, Education and Science,40(180). 

ATABEK G. & ATABEK Ü (2015). “Consumers’ perceptions on milk and other dairy products: Effects of media misinformation“ ICIEMC 2015, Portugal
ATABEK, Ü. & ATABEK G.Ş. (2014). “Labor, Capital and Nature: A Textual Network Analysis of TRNC Government Programs (1983 and 2014)”, Fourth International Conference in Communication & Media Studies, EMU/TRNC – Famagusta.

ATABEK Ü. ve ATABEK G. (2014). İletişim Eğitiminde Farklı Perspektifler: Öğrenciler, Akademisyenler ve Meslek Mensuplarının İletişim Eğitimi Hakkındaki Tutumları. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. Bahar (38).
ATABEK Ü., (2013). Yeni Medya ve Yeni İletişim Düzeni, Mülkiye Dergisi. Cilt 37, Sayı 3.

ATABEK G., ATABEK Ü. & BİLGE D., (2013) Sağlık Haberlerinde Dönüşüm, 1970-2010 Yılları Arasında Hürriyet Gazetesinde Sağlık Haberleri, Kapitalizm Sağlığa Zararlıdır (der.) Osman Elbek. Hayykitap.

ATABEK Ü., ATABEK G. ve BİLGE D. (2013). Televizyon Sağlık Programlarında İdeolojik Söylemler. İletişim: Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Özel sayı:3.

ATABEK Ü. (2013). Yeni Medya: Bilişim, Bilgi Yönetimi ve Sosyal Medya. KALDER 14. Kamu Kalite Sempozyumu. 23 Mayıs 2013. Ankara.

ATABEK Ü.(2012). Türkiye’de Yeni Medya ve Kamusal Düzenlemeler”, Medya ve Özgürlük Konferansı / Medien und Freiheit Konferenz, Yaşar Üniversitesi, İzmir, 11-12 Ekim 2012.

ALİKILIÇ Ö. & ATABEK Ü.(2012). “Social media adoption among Turkish public relations professionals: A survey of practitioners”, Public Relations Review, March, 38(1).

ATABEK Ü. (2011) “Avrupa Birliği ve Kamusal Alan Üzerine Tartışmalar”, Kamusal Alanın Avrupalılaşması, Der.: Huriye Toker, Avrupa Çalışmaları Ege Derneği Yayınları, İzmir.

ALİKILIÇ Ö. & ATABEK Ü. (2011). “Social Media for Internal Communication: A Survey among PR Professionals in Turkey”, 7th. ICBME 2011,6-8 Ekim 2011, İzmir.

ATABEK Ü. (2011). “Türkiye’nin Bilişim İletişim ve Teknoloji Politikaları”, 13-14 Mayıs 2011, VI. İzmir EMO İletişim Günleri.

ALİKILIÇ Ö. & ATABEK Ü. (2011). “The Social Media Adoption of Public Relations Professionals in Turkey: A Survey of Practitioners” Beyond Online: Is Public Relations Adapting, Evolving of Failing? EUPRERA Spring Symposium, 3-5 March 2011, Lisbon Portugal.

ATABEK Ü. (2010). “Sinema ve Sosyal Medya”, Panel: 47. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali, 12 Ekim, 2010. Antalya, Türkiye.

BAYRAM F. ve ATABEK Ü. (2010). “Journalism in Antalya: Local and Global Perspectives”, International Conference in Social Sciences ICSS 2010, 8-9 Ekim 2010, Kuşadası, Türkiye.

ATABEK Ü. (2010). “IPTV ve Medyada Dönüşüm”. Pİ: Pazarlama İletişim ve Kültürü Dergisi, Nisan-Mayıs-Haziran, ss. 36-39.

ATABEK, Ü. (2010), “Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya Çalışma Grubu Bildirisi”, Ulusal İletişim Kongresi, Gazeteciler Cemiyeti, 15-19 Nisan 2010, Antalya.

ATABEK, Ü. (2010)“Yerel Medya ve Reklam: Yerel Markaların Pazarlama İletişimi Gereksinimi”, 1. Ulusal Reklam Pazarlama İletişimi Kongresi: Yerelden Evrensele Reklam, İzmir Reklamcılar Derneği – İzmir Ekonomi Üniversitesi, 8-9 Nisan 2010, İzmir.

ATABEK, Ü. (2009) “Matbaadan Bilgisayara: Türkiye’de İletişim Teknolojileri”, (Der: K. Alemdar) Türkiye’de Kitle İletişimi: Dün-Bugün-Yarın, Gazeteciler Cemiyeti yayınları, Ankara.

ATABEK, Ü. (2009) “Türkiye’de İletişim Teknolojileri”, (Der: K. Alemdar) Türkiye’de Kitle İletişimi: Dün-Bugün-Yarın, Gazeteciler Cemiyeti yayınları, Ankara.

ATABEK, Ü. (2009) “Yeni Medya ve Gelecek Yönelimleri”, (Der: K. Alemdar) Türkiye’de Kitle İletişimi: Dün-Bugün-Yarın, Gazeteciler Cemiyeti yayınları, Ankara.

ATABEK, Ü. (2009)“Siyaset ve halkla İlişkiler”, İzmir’den Halkla İlişkilere Bakış Paneli, Yaşar Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Mesleki Gelişim Etkinlikleri, 23 Aralık 2009, İzmir.

BAYRAM F. ve ATABEK Ü. (2009). Local Journalists’ Attitudes Towards Local Press: Dynamics of Local Press Practices in Antalya, 7th. International Symposium: Communication in Millenium, May 17-20 2009, University of Texas at Austin, Texas, USA.

ATABEK Ü. (2009). “Herkes İçin İletişim Programı ve Bilgi İletişim Teknolojileri”, Herkes İçin İletişim: Türkiye Uygulamaları, Sorunlar ve Çözümler, UNESCO Türkiye Milli Komisyonu – Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi, 14 Mayıs 2009, İstanbul.

ATABEK Ü. (2009). “Turkish Digitization Experience: An update for 2009″, Meeting of the South-Eastern Europe Digitization Initiative – SEEDI, April 16 – 17, 2009, Belgrade, Serbia.

ATABEK Ü. (2009). “Digitizing the City Culture: Antalya City Museum Project”, The Eighth National Conference: New Technologies and Standards – Digitization of National Heritage, 15-16 April 2009, Belgrade, Serbia.

ATABEK G.Ş. ve ATABEK Ü. (2009). “Halkla İlişkiler Literatürü: 1999-2008 Yılları Arasında Yayımlanmış Türkçe Makaleler Üzerine Bir İnceleme”, Uluslararası Halkla İlişkiler Sempozyumu, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 15-17 Nisan 2009, Lefkoşa, KKTC.

ATABEK Ü. (2008), “Mass Media and Advertising: The Turkish Version of a Problematic Relation”, Mass Media and Information Security: International Conference, 29 April 2008, Ekaterinburg, Russian Federation.

ATABEK Ü. (2008), “Impact of Global ICT Discourse on Turkey”, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, sayı: 8.

ATABEK Ü. ve HAŞLAKOĞLU O. (2008), Antalya’nın Kentleşmesi İçin Toplumsallaşma ve Kültürel İletişimin Önemi, Antalya Kent Müzesi Projesi Yayını, Kent-Müze-Tarih Söyleşileri Dizisi 6.

ATABEK, Ü.(2007), “Türkiye’de Hakemlik Süreci ve Sorunları: İletişim Alanındaki Dergiler Üzerine Bir Değerlendirme”, 2. Ulusal Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık Kurultayı, Ulakbim-Tübitak, 13-14 Aralık 2007, Ankara.

ATABEK Ü. ve KILIÇ S. (2007). 2007 Genel Seçimlerinde Antalya Milletvekili Adaylarının Web Siteleri, 10. Sosyal Bilimler Kongresi, 28-30 Kasım 2007, Ankara.

ATABEK, Ü. (2007), “ICT in Turkey and the Political Economy of Piracy as Ethical Debate”, Media and Ethics, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi 40. Yıl Kitaplığı, Ankara.

ATABEK Ü. (2007), “Bicokie Tehnologii B Tureskih CMI”, Media-Diskurs, No: 5, Ekaterinburg.

ATABEK G.Ş. ve ATABEK Ü. (2007), Medya Metinlerini Çözümlemek, Ankara: Siyasal Kitabevi.

ATABEK Ü. (2007), “Web 2.0 Kavramı Neyi İfade Ediyor?”, TEKİL03: Teknoloji ve İletişim Günleri, Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi, 18 Nisan 2007, İstanbul.

ATABEK, Ü. (2006), “Türkiye’de Bilgi İletişim Teknolojileri: Bir Etik Tartışma Alanı Olarak Yazılım Korsanlığı”, İletişim, sayı: 23.

ATABEK Ü.(2007),”Impact of global ICT discource on Turkey”, Issues in Mass Communication: A non-Western Perspective, 14-16 March 2007, Antalya.

ATABEK Ü., ÖZDEMİR G.Y. ve YÜCE E. (2006), “Sanal Uzayda Sendikalar: Yeni Olanaklar Yeni Sorunlar”,XI. Türkiye’de Internet Konferansı, 21-23 Aralık, 2006, Ankara.

ATABEK, Ü. (2006),”Türkiye’de Bilgi İletişim Teknolojileri: Bir Etik Tartışma Alanı Olarak Yazılım Korsanlığı”,UNESCO Uluslararası Medya ve Etik Sempozyumu, 3-4 Kasım, 2006, Ankara.

ATABEK, Ü.(2006), “İnternette Etik Sorunların Ekonomi Politik Bağlamı”, Küresel İletişim Dergisi (Global Media Journal, Turkish Edition), Güz.

ATABEK, Ü. (2006),”Country Report: Turkey”, Regional Meeting of The South-East European Digitization Initiative: Methodology and Applications, 11-13 Haziran 2006 Sofya.

ATABEK, Ü. (2006),”Global Uydu Pazarında Yeni Eğilimler: Büyük Oyuncular ve Türkiye”, Uluslararası İletişim Sempozyumu: Küreselleşme ve Yeni Medya Politikaları, 4-5 Mayıs 2006 Girne.

ÇİÇEK, C. ve ATABEK Ü. (2006),”Global Medya Süreçleri Karşısında Yerel Medya Çalışanlarının Profili ve Meslek Değerlerine Bakışı: Antalya Örneği”, Uluslararası İletişim Sempozyumu: Küreselleşme ve Yeni Medya Politikaları, 4-5 Mayıs 2006 Girne.

ATABEK, Ü. (2006),”Yeni Teknolojiler ve Medya’da Dönüşüm”, Basından Medyaya 60 Yıl Paneli, Türkiye Gazeteciler Federasyonu, 16 Mart 2006, Kaş-Antalya.

ATABEK, Ü. (2005),”Media and Technology: A Brief History”, Annual Meeting of Forum of European Journalism Students (FEJS), 14-19 Nisan 2005, Antalya.

ATABEK, Ü. (2004),”Bilgi Edinme Hakkı Yasası”, UNESCO İletişim Politikaları ve Türkiye’deki Gelişmeler Sempozyumu, UNESCO Türkiye Milli Komisyonu ve Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi, 17 Aralık 2004, Kayseri.

ATABEK, Ü. (2004),”İnternette Etik Sorunların Ekonomi Politik Bağlamı: Türkiye İnternet Deneyimi”, İletişim Etiği: Kültür, Toplum, Kimlik Sempozyumu, Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi, 5-7 Mayıs 2004 Gazi Mağusa.

ATABEK, Ü. (2004), “Bilgi Edinme Hakkı Yasası”, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, sayı 2(1).

ATABEK, Ü. (2004), “Teknoloji ve Medya”, Türkiye’de Kitle İletişimi, Der.: N. G. Pazarcı, Turhan Kitabevi, Ankara.

ATABEK, Ü. (2004), “Medya-Hükümet-RTÜK: Dehşet Dengesi”, Çağdaş, Eylül-Ekim.

ATABEK, Ü. (2004), “Bir Konferansın Ardından: İletişim Etiği”, Çağdaş, Mayıs-Haziran.

ATABEK, Ü. (2003), ”Türkiye’de Enformasyon ve İletişim Teknolojileri Alanı Üzerine Bir Değerlendirme”, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, sayı: 1.

ATABEK, Ü. (2003),”Yerel Medya: Politika ve Ekonomi”, UNESCO Politikaları Işığında Yerelden Evrensele Yerel Medya Yerel Siyaset İlişkileri Sempozyumu, UNESCO Türkiye Milli Komisyonu ve Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi, 27 Ekim 2003.

ATABEK, Ü. (2003),”Yeni teknolojiler ve Yerel Medya”, Antalya Gazeteciler Cemiyeti Paneli, 4 Ekim 2003, Antalya.

ATABEK, Ü. (2003), “Global Medya: Bir Durum Saptaması”, Çağdaş, Ekim.

ATABEK, Ü. (2003), “Emek ve Medya: Düzen Değişebilir mi?”, Türk-İş, Temmuz-Ağustos 2003, sayı: 356.

ATABEK, Ü. (2003), “Yeni İletişim Teknolojileri ve Yerel Medya İçin Olanaklar”, Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya, der: S. Alankuş, BIA-IPS İletişim Vakfı Yayınları.

ATABEK, Ü.(2002),”Türkiye’de Bilgi Toplumu Retoriği”, İletişim Paneli, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi, Ekim 2002, Antalya.

ATABEK, Ü. (2002), “Ulusal Enformasyon ve İletişim Teknolojileri”, Telekom Dünyası, sayı 1.

ATABEK, Ü. (2001),”Yeni Teknolojiler ve Basın”, Balkanlarda Türkçe Basın Sempozyumu, Başkent Üniversitesi, Ankara.

ATABEK, Ü. (2001), “Internet ve Sosyal Bilimlerde Metodoloji, Amme İdaresi Dergisi, Mart.

ATABEK, Ü. (2001), “Alternatif Medya ve İletişim Teknolojileri”, 2. Ulusal İletişim Kongresi, İstanbul.

ATABEK, Ü. (2001), İletişim ve Teknoloji: Yeni Olanaklar Yeni Sorunlar, Ankara: Seçkin Yayınları.

ATABEK, Ü. (2001) “İletişim Teknolojileri ve Yerel Medya İçin Yeni Olanaklar”, Bağımsız İletişim Ağı H. Böll Vakfı-MEDA Yerel Medya Seminerleri.

ATABEK, Ü. (2000), “Hostility in Cyberspace: Turkish and Greek Positions in Internet”, İletişim, 8.

ATABEK, Ü. (2000), “Üniversiteler ve İletişim Teknolojileri: Yeni Bir Olanak mı? Yeni Bir Tehdit mi?”, Popüler Bilim, Kasım.

ATABEK, Ü. (2000), “Global Rekabet ve Halkla İlişkiler”, Asomedya, Ekim.

ATABEK, Ü.(2000),”Turkish and Greek Positions on Internet”, Türk – Yunan Gazetecilik Öğrencileri Buluşması – Workshop, İzmir..

ATABEK, Ü (2000), “Radyo Yine Evlerimizin Demirbaşı: Bu Kez Dijital Radyo Olarak”, TRT Dergisi, Ağustos.

ATABEK, Ü, (2000) “İzleyici Araştırmalarında Yeni Tasarımlar”, Medya ve Kültür: 1. Ulusal İletişim Sempozyumu Bildirileri, Der.: S. İrvan, Ankara.

ATABEK, Ü, (2000) “İletişim Eğitimi ve Teknoloji”, 1. Ulusal İletişim Kongresi Bildirileri, İstanbul.

ATABEK, Ü, (2000) ”İnternet ve Sosyal Bilimlerde Metodoloji”, Internet ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.

ATABEK, Ü, (1999) “Akademik İlgi Alanı Olarak Siyasal İletişim”, İletişim (3).

ATABEK, Ü, (1999) “Türkiye’de Medya Ekonomisi”, İletişim, (2).

ATABEK, Ü, (1999) “Türkiye’de Radyo Televizyon Yayıncılığının Düzenlenmesi”, Türk-İş Yıllığı 99.

ATABEK, Ü, (1998) ”Internet ve Sanal Eğitim”, I. İzmir Eğitim Günleri Sempozyumu.

ATABEK, Ü, (1997) “RTÜK’ün Yap(a)madıklarının Eleştirisi”, İletişim, 99/1, 1999.

ATABEK, Ü, “İletişim Teknolojileri: Yeni Olanaklar mı?”, Türkiş Yıllığı 97,.

ATABEK, Ü (1996), “İletişim Teknolojileri ve İnternet: Eleştirel Bir Perspektif”, TÜTED Telekomünikasyon Dergisi, (1).

ATABEK, Ü, (1995) “Gözden Düşmüş Bir İletişim Teknolojisi: Haber Ajanslarının RTTY Yayınları”, İletişim, (1-2).

ATABEK, Ü, (1995) “İletişimin Bilgilendirmedeki Rolü ve Önemi”, GEF Bilgi Toplumu Sempozyumu, Ankara.

ATABEK, Ü, (1994) “Use of AM Broadcast Bands in Turkey: A Critical Approach to Turkey’s Communication Technologies Preferences”, IBAC ‘94 İletişim ve Yayıncılık Sempozyumu, Ankara.

OYAN O. ve ATABEK Ü, (1994) “Tarımsal Destekleme ve Tarım Satış Kooperatifleri Birlikleri”, Ekonomik Yaklaşım, (14).

ATABEK, Ü, (1993) “İletişim Teknolojileri ve Ulusal Tanıtım”, Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü’ne Sunulan Rapor, Ankara

ATABEK, Ü, (1992) ”Kamu ve Özel Radyo ve Televizyon Kuruluşlarının, İzin ve Denetim Kurumunun Kuruluş, Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile Radyo Televizyon ve Kablo Televizyon Yayınlarının Düzenlenmesine İlişkin Yasa Teklifi Taslağı Üzerine Değerlendirme”, TBMM Başkanlığına Sunulan Rapor, Ankara.

BATMAZ, V. ve ATABEK, Ü., (1991) ”Türkiye’de Sivil İletişim Sisteminin Ulusal Ölçekte Yeniden Düzenlenmesi Hakkında Öneriler”, Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü’ne Sunulan Rapor, Ankara.

ATABEK, Ü, (1984) “Remarks on Turkish Firms in the Arab World”, Mobility of Labour and Regional Developments in the Mediterranean, M Lacher ve W. Ruf (eds.), Kassel.

ATABEK, Ü, (1983) “Yeni Telsiz Yasası”, Basın-Yayın Yüksekokulu Dergisi, (5).

ATABEK, Ü, (1982) “Abstracts of the Articles Appeared in the First Volume of İletişim”, İletişim, (4).

ATABEK, Ü, (1981) “Kalkınma Planlarının Benimsetilmesi”, İller ve Belediyeler Dergisi, Şubat.

ATABEK, Ü, (1981) “TRT ve Yönetime Katılma”, İletişim, (1).

YÖNETİLEN TEZLER

CANTEK, Levent, “Bir Alt Kültür Alanı Olarak Mizah Medyası :Markopaşa Örneği”, Gazi Ün. Ankara, 1999.

NACAROĞLU, Hüseyin, “Türkiye Büyük Millet Meclisi Televizyonu’nun Siyasal Toplumsallaşma Süreci”, Gazi Ün. Ankara, 1999.

BALABAN, Mürşide, “1980-1993 Yılları Arasında Türk Basını”, Gazi Ün. Ankara, 1999.

ARIKAN, Aydan, “1957-1961 Dönemi Türkiye’de Basının Durumu ve Basın İktidar İlişkileri”, Gazi Ün. Ankara, 1999.

KAZAK, Serap Narinç, “Gazetelerin Endüstrileşme Süreci: Dünyadan ve Türkiye’den Örnekler”, Gazi Ün. Ankara, 2000.

BİLA, Cenk, “Bireysel ve Kitle İletişim Aracı Olarak İnternet ve Toplumsal Etkileri”, Gazi Ün. Ankara, 2001.

YILMAZ, Mehdi, “İşletmelerde Kurumsal İmaj ve Oluşumundaki Ana Etkenler”, Ankara Üniversitesi. Ankara, 2001.

JİHYUM Kim, “Islam and Mainstream Media: News Analysis of International Herald Tribune and Joon Ang Ilbo on 11 September Attacks”, Eastern Mediterranean University, 2002.

YILMAZ, Aylin, “Hasta-Hekim İlişkisinde Güven İletişimi”, Akdeniz Üniversitesi, Antalya, 2005.

DÖNMEZ KESKİN, Derya, “Halkla İlişkiler Mesleği Profili: Antalya’da 4 ve 5 Yıldızlı Otel İşletmelerindeki Halkla İlişkiler Uygulamacılarına Yönelik Bir Araştırma”, Akdeniz Üniversitesi, Antalya, 2006

KILIÇ, Seyfi, “Bir Siyasal İletişim Aracı Olarak Web Siteleri: Türkiye’de 2007 Genel Seçimleri Örneği”, Akdeniz Üniversitesi, Antalya, 2009.

ÇELİKER, Duygu, “Antalya Yerel Basınında Reklam: 1980′lerden 2000′lere Yerel Basında Reklamların Değişimi”, Akdeniz. Üniversitesi, Antalya, 2009.

ONARIR, Burçin, "Bir Kamusal Yayıncılık Seçeneği Olarak Türkiye'de Üniversite Radyoları", Yaşar Üniversitesi, 2015 (Ürün Y. Önk ile birlikte).

ÖZŞARLAK, Pınar, "Örgütlerde dedikodu ve söylentilerin ortaya çıkış nedenleri, içerikleri ve etkilerine ilişkin çalışan algılarının değerlendirilmesi ve bir uygulama örneği", Yaşar Üniversitesi, 2016.

ZENGEL, Gamze, "Türkiye'deki üniversitelerin sürekli eğitim merkezlerinin web sitelerinin ikna edici iletişim açısından incelenmesi", Yaşar Üniversitesi, 2016.


ÖZDEN, Begüm, "Ulusal ölçekli felaketlerin basında yansıma biçimleri: Güney Kore gemi kazası ve Türkiye Soma maden kazası örnekleri", Yaşar Üniversitesi, 2017.


STARKE, Michale, "An analysis of social media use during the 2016 US presidential election", Yaşar Üniversitesi, 2018.


AYVAT, Ali Galip, "Üniversitelerin bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerinin öğrenci ve ebeveyn tercihlerine etkisi: Bir vakıf üniversitesine yönelik araştırma", Yaşar Üniversitesi, 2018 (Doktora tezi).




DİĞER ETKİNLİKLER

UNESCO Türkiye Milli Komisyonu İletişim İhtisas Komitesi Üyesi 2002-2010

Akdeniz Üniversitesi, İletişim Uygulama ve Araştırmaları Merkezi Müdürü 2005-2008

Telekom Dünyası Dergisi Yayın Kurulu üyesi 2001-2009

İletişim: Kuram ve Araştırma Dergisi Yayın Kurulu Üyesi 1994-..

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulu Üyesi 2003-

Ankara Üni. İletişim Fakültesi part-time öğretim üyesi 1998-2001

İtalyan Hükümeti Araştırma Bursu, Istituto di Studi Sociali, Perugia Üniversitesi, Italya, 1983

SEEDI (South-Eastern European Digitization Initiative) Kurucu Yönetim Kurulu Üyesi 2006.

Antalya Kent Müzesi Danışma Kurulu Üyesi, 2007-2009.

Antalya Basın Akademisi Akademik Koordinatörü 2007-2009.

Selçuk Kent Belleği Merkezi Danışma Kurulu Üyesi 2010-2014

RATEM (Radyo Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği) Danışmanı 2012-


EUPRERA (European Public Relations Education and Research Association) Member 2011-

ECREA - European Communication Research and Education Association) Member 2019-

İLAD (İletişlim Araştırmaları Derneği) üyesi 2010-



Researcher: TUBITAK 3001 Project on “Consumers’ Perceptions on Milk and Other Dairy Products” 2014-2015.

Researcher: TUBITAK 1001 Project on "Media Technology Narrations in Everyday Life and Social Change: İzmir Case" 2019-2021.